Banner_-1
Facebook

Service clima auto Brasov

Reparatii si intretinere clima auto:

Diagnoza climei auto, nu este posibilă fără un  aparat clima auto

( instrumentele ) necesara(e). Întrucât in cele mai multe cazuri, principalele cauze a disfunctionalitatii climatizarii sunt:

  • Scurgerea(pierderea) de freon (agentul refrigerant 134A) – sarcina principală este de a găsi această scurgere.

Detecterea scurgerii de freon este efectuata în două moduri:

  • Prin mijloace electronice
  • Detectoare de scurgere cu lumina ultravioleta.
  • Detectoare de scurgeri in aer ( sunt dispozitive speciale care sunt capabile sa captureze prezenţa freonului în aer ).

Media de sensibilitate este de atat de mica încât depisteaza scurgeri de agent frigorific de la 5 la 10 grame pe an.
Există mai multe modele dedicate acestor scopuri, unele dintre ele sunt foarte simple, altele foarte inteligente. Unii oameni sunt capabili de a aduce la zero în mod automat pe fundalul de ieşire direct. Noi folosim trei metode preferate de catre noi. Fiecare dintre ele au avantaje si dezavantaje.

Cu toate acestea, găsirea scurgerii ( porului ) cu toate sistemele de detectare a scurgerilor nu este întotdeauna posibila. Se întâmplă de multe ori că freonul se pierde în termen de câteva luni, şi chiar mai mult.

In astfel de cazuri diagnosticul cu substanta UV este foarte eficient. Sistemul este alimentat în totalitate, împreună cu freon si ulei in care se adauga o substanta colorata specială, care poate fi detectata in urma analizei cu lumina ultravioleta.
Vopseaua este fabricata în conformitate cu freonul R-134a şi R-12. Substanta nu are nici un efect nociv asupra aerului condiţionat ( A/C ).
O condiţie importantă pentru un diagnostic corect este ca sistemul sa fie plin cu freon, ulei si substanta U. Doar asa presiunea din instalatiea climei auto va reusi sa propulseze substanta chiar si prin cel mai mic por ( gaura ), dupa care lampa UV i-si va face datoria. Acest lucru se face în întuneric şi în conditii speciale.

În ciuda a multor avantaje de diagnosticare cu substanta UV uneori procesul este dificil. De exemplu, nu toate componentele sistemului climatizarii auto sunt la vedere, asa ca trebuie demontat sistemul de climatizare pe portiuni ca sa nu demontam in service  jumate de masina incepand de la circuitele ce sunt la vedere. De fiecare data suntem ajutati de experienta.
Inutil este să va spunem, cât de important este ca diagnosticul sa fie corect, la fel ca în medicina. Nu vrem nici sa va povestim cum vin unii si vor doar sa-i incarci sistemul de aer conditionat auto. Nu sunt interesati de diagnoza ( verificarea ) intregului sistem, si se reintorc dupa o saptamana pe o caldura insuportabila transpirati, planganduse ca au pierdut freonul si sistemul de clima auto nu mai functioneaza. Un zgârcit plăteşte de două ori. Verificare costa 50 lei si in general se face odata la doi ani. Daca in momentul verificarii se detecteaza anumite probleme, numai după acest diagnostic se poate face o estimare care va indică costurile necesare reparatiilor. Se întâmplă că reparatiile sa nu poata fi remediate pe loc. De exemplu, dacă se detecteaza o fisura ( gaura, por ) pe o conducta din sistemul aerului conditionat .
Înainte de de umplerea sistemului de clima auto trebue verificata functionalitatea intregului sistem de aer conditionat auto, senzori de presiune, compresor clima auto, conductele de pe instalatia de climatizare auto inclusiv ventilatorul de pe instalatia de clima auto.

Clima auto Brasov este caracterizată de posibilitatea monitorizării și reglării temperaturii într-un spațiu desemnat, fără intervenția manuală a vreunei persoane. Această opțiune este foarte des întâlnită în echiparea multor mărci de mașini, dar este întâlnită și la bărci și avioane. Scopul principal al controlului automat al climei este acela de a menține temperatura unui spațiu dat în limita dorită de cel ce a efectuat setările.

Dispozitivele de control al climei au fost introduse ca echipare în automobile la începutul anilor 1960 și ca dovadă a succesului pe care l-au avut atunci, acum pot fi întâlnite în foarte multe autovehicule. Avantajul principal al controlului automat de climă este acela de a permite ocupanților unui autoturism să seteze o temperatură dorită pentru spațiul din interiorul mașinii.

Această temperatură este setată și menținută la o valoare constantă de către sistemul de control al climei, care determină cea mai bună modalitate de a menține temperatura la valoarea solicitată de ocupanții vehiculului.

Înainte de apariția acestui sistem pe piața auto, singura modalitate de a regla temperatura din spațiul desemnat se făcea în mod manual, cu reglaje fie la mecanismul de încălzire, fie la cel de răcire al automobilului.  Deși utilizatorul putea fixa o temperatură generală  cu ajutorul deschiderii sau închiderii controlului pentru aer cald sau rece, sistemul nu putea să schimbe automat de la aer condiționat la căldură fără intervenție manuală.

Creația acestui sistem de control al climei auto a adus o mare îmbunătățire în ceea ce privește comfortul utilizatorilor, aceștia nemaifiind obligați să miște permanent de controalele pentru reglarea temperaturii din autoturism.

Optimal Auto oferă servicii profesioniste de service climatizare Brasov pentru toți clienții săi, indiferent de marca autoturismului.  Se lucrează profesionist, cu aparatură de ultimă generație, specialiștii noștri fiind la dispoziția clientului pentru a rezolva orice problemă apărută la sistemul de climatizare în cel mai scurt timp posibil.

În mod natural și neținând cont de marca sistemului de aer conditionat auto Brasov ce echipează o mașină, toate sistemele de climatizare pierd anual aproximativ 10 până la 15 % din cantitatea de refrigerant. Fiind un concept relativ nou pentru șoferii din România, marea majoritate a lor nu consideră importanța întreținerii sistemului de climatizare. Instalația de aer condiționat se recomandă să fie verificată și servisată în fiecare an. De ce? Problemele apărute cum ar fi scurgerile de refrigerant sau alte defecte pot duce la avarierea compresorului sistemului de climatizare, ceea ce ar compromite toate celelalte componente ale sistemului. Aceste scurgeri de refrigerant sau oricare altă problemă în sistem pot fi depistate și reparate din timp la orice service auto ce se ocupă de aceste operații, cum ar fi Optimal Auto care oferă service clima auto Brasov.

Cum am precizat în rândurile precedente, compresorul sistemului de climatizare este componenta de bază fără de care clima auto nu ar funcționa. Principiul de funcționare a sistemului de climatizare nu este unul foarte complicat: aerul cald este răcit prin circularea în evaporatorul rece, căldura fiind transferată refrigerantului din instalație.

Compresorul este antrenat de motorul autovehiculului, iar în compresor refrigerantul este supraîncălzit și trimis în condensator, unde va pierde din căldura acumulată prin contact cu aerul din exterior. Valva de expansiune eliberează apoi o cantitate de refrigerant în evaporator.

Pierderea refrigerantului din sistem va duce la o funcționare mai dificilă a compresorului pentru generarea temperaturii corecte. Probabilitatea de defectare a componentelor sistemului, precum și apariția unor parametri anormali de funcționare dați de prezența aerului în instalație va fi foarte ridicată, ceea ce va duce la costuri mărite de reparație.

Pentru rezolvarea problemei legate de pierderea de agent refrigerant, se poate face  încărcare cu freon Brasov , în cadrul service- ului de la Optimal Auto.

Funcționarea sistemului de climatizare auto se bazează pe existența unor senzori în habitaclu. Acești senzori detectează temperatura din zona respectivă, iar datele obținute sunt apoi potrivite cu setările ocupanților spațiului prin intermediul sistemului computerizat din autovehicul, iar încălzirea și răcirea vor fi ajustate după setări.

Există sisteme de climatizare moderne care permit fiecărui pasager din autovehicul să își regleze temperatura din zona în care se află în mod separat față de ceilalți ocupanți ai spațiului. Acestui tip de implementare îi este specifică existența unui senzor de control al climei pentru zone separate din cadrul habitaclului, care citește temperatura din zona respectivă și va proceda la reglarea temperaturii după bunul plac al utilizatorului.  Un sistem de control automat al climei din cadrul unui spațiu include de asemenea și un computer care reglează circuitul aerului în compartiment. Acest sistem computerizat reglează viteza ventilatorului, funcționarea compresorului de aer condițional și temperatura generală a aerului ce va fi distribuită în compartiment. Un sistem de control automat al climei din cadrul unui spațiu include de asemenea și un computer care reglează circuitul aerului în compartiment. Acest sistem computerizat reglează viteza ventilatorului, funcționarea compresorului de aer condițional și temperatura generală a aerului ce va fi distribuită în compartiment. De obicei aceste procese sunt integrate în sistemul computerizat general din dotarea autovehiculelor moderne.

Când vine vorba de  Service reparații clima auto Brasov, Optimal Auto este o companie ce se ocupă în mod profesionist de acest tip de reparație, ajutată fiind de aparatura de ultimă generație din dotare precum și de priceperea și cunoștințele specialiștilor săi. Diagnoza corectă, urmată apoi de reparația propriu- zisă a sistemului de climatizare ce echipează mașina dumneavoastră  se va face respectând anumiți pași.  Prima etapă a procesului de reparație implică o testare inițială a sistemului de climă. Se vor verifica temperatura și presiunea din sistem pentru a se stabili dacă se află la nivelul recomandat, iar apoi se va proceda la verificarea cantității și calității agentului de refrigerare din sistem. Bineînțeles, dacă în sistem lipsește o mare parte din refrigerant este automat înțeles faptul că undeva există o scurgere și se va efectua o verificare a etanseității sistemului. De reținut este faptul că unele componente ce formează instalația de climatizare funcționează eficient doar dacă bateria mașinii este suficient de încărcată, încadrându-se în parametri optimi de funcționare. Pierderile de refrigerant se pot detecta prin două metode: prin utilizarea de soluție fluorescentă și cu ajutorul unor dispozitive electronice. Deși durează câteva zile și rezultatele nu sunt întotdeauna cele mai precise, utilizarea soluției fluorescente este mai des folosită. Detectoarele electronice au avantajul de a minimiza pierderea de refrigerant și de a reduce timpul necesar reparației.  A doua operație ce trebuie efectuată este aceea de recuperare și cântărire a freonului din sistem. Aici avem două tipuri de freon: 134A și R12. În cazul în care condensatorul și evaporatorul din cadrul sistemului de climatizare sunt făcute din cupru, se recomandă fie schimbarea lor cu unele mai eficiente sau adaptarea sistemului de climă pentru refrigerantul de tip R12. O diferență observată între cei doi agenți de refrigerare este aceea că tipul 134A răcește aerul într-un timp puțin mai îndelungat față de R12. Calitatea freonului din sistem se verifică cu ajutorul unor instrumente cu ajutorul cărora se obțin ușor informații precise despre puritatea refrigerantului. Unele aparate pot detecta de asemenea și existența unui exces de aer în sistem. Excesul de aer din sistemul de climatizare determină o performanță redusă în ceea ce privește capacitatea de răcire a instalației, dar se poate corecta prin recuperare, evacuare și reîncărcare a instalației de climatizare a mașinii. A treia operație ce trebuie efectuată este aceea de verificare a sistemului și a componentelor sale. Se vor verifica:

  • curelele de transmisie ;
  • sistemul electric ;
  • evaporatorul ;
  • filtrul de polen ;
  • furtunele și țevile;
  • tubul de drenaj;

Urmează apoi verificarea caloriferului, a funcționării clapetelor, verificarea cantității și calității uleiului din compresor și înlocuirea filtrului dehidrator. Fiind o consumabilă, filtrul dehidrator trebuie schimbat de fiecare dată când se face golirea sistemului și la fiecare trei ani. Granulele din componența sa se vor sparge cu timpul, iar riscul înfundării valvei de expansiune va fi foarte ridicat.

Dacă această problemă este ignorată și nu se face nimic pentru remedierea ei, cu timpul se va ajunge la defectarea compresorului și nefuncționarea sistemului de climatizare. Pentru recuperarea, măsurarea și schimbarea uleiului din instalație se utilizează stații speciale ce sunt capabile să recupereze printr-un proces computerizat până la 95 % din cantitatea uleiului din instalație într-un interval de timp de o jumătate de oră.

După efectuarea acestor procedee, vine rândul sistemului de evacuare. Se urmărește eliminarea umezelii și a aerului din sistemul de evacuare, efectuându-se o vacuumare a instalației de climatizare. După ce au fost rezolvate toate problemele din sistem, ultima operație rămasă este aceea de încărcare a sistemului de climatizare cu refrigerantul specific sistemului și cu uleiul la o vâscozitate recomandată de firma producătoare.

Pentru rezolvarea oricărei probleme la sistemul de Service clima auto Brasov este orașul în care firma Optimal Auto vă poate oferi servicii profesionale în cadrul unui service climatizare Brasov cu aparatură precisă și de ultimă generație. Locația service- ului auto este una foarte accesibilă, fie că sunteți din Arad sau doar în trecere, fiind situat pe Calea Radnei nr. 215, iar prețurile sunt foarte accesibile.  Una din recomandările experților de care ar trebui sa țină cont fiecare posesor de autoturism, este aceea de a nu porni aerul condiționat imediat după ce ne-am urcat în mașină. Motivul este unul simplu: plasticul din bordul mașinii și banchetă emit benzen, acesta fiind o toxină periculoasă ce cauzează cancerul, este responsabil de apariția anemiei, reduce numărul de celule albe din componența sângelui și determină scăderea rezistenței oaselor. Evitând să pornim aerul condiționat imediat ce ne-am urcat în mașină, vom împiedica circulația aerului din interiorul habitaclului. Se recomandă ca geamurile laterale să se deschidă și să se lase circa 5 minute pentru a permite reîmprospătarea aerului. Cel mai clar semn că geamurile trebuie deschise este acel miros neplăcut de plastic încins. Pe lângă faptul că mirosul este deranjant, emisia de benzen din piesele de plastic din interiorul mașinii poate cauza o multitudine de boli grave. Benzenul nu afectează doar local, ci se poate extinde și la rinichi, ficat, expunerea îndelungată la efectele sale nocive putând cauza leucemie, crescând riscul apariției cancerului.

Este de asemenea foarte periculos pentru femeile însărcinate, putând cauza avort spontan. Pentru că sănătatea, siguranța și confortul pasagerilor unei mașini sunt foarte importante, Optimal Auto oferă service climatizare Brasov la cele mai bune prețuri, susținut de profesionalismul experților săi.

compresoare-clima

Facebook Twitter Email Tumblr